Brandépítés a miskolci régióban
Ha márkaépítésről beszélünk, általában az alapok jutnak eszünkbe, tehát egy ütős Facebook profil és egy weboldal. Számos termék és szolgáltatás mögött álló cég mindössze ezzel a két eszközzel szeretne betörni a piacra és erős márkaként jelen lenni. Milyen eszközöket kell használnunk és hogyan fogalmazunk meg hasznos üzenetet? Mit veszünk figyelembe a célcsoport meghatározásakor?
A márkaépítésnél ma már megkerülhetetlen minden piaci szereplő számára a stratégia és a gondos tervezés, ennek okán hívtunk meg Miskolcon és a régióban olyan aktív vállalkozásokat akik kiemelten nagy hangsúlyt fektetnek márkájuk felépítésére és életben tartására.
Cikkünkből a Kolorcity Kazincbarcika innovatív városmárka megszületéséről, építéséről és annak pozitív hatásairól tudhat meg többet az olvasó.
Kezdjük az elején. Mi is az a Kolorcity?
„A „Színezzük együtt Kazincbarcikát” helyi Közösségi Fejlesztési Stratégia tartalmazza a projekt helyi céljait, illetve a helyi felhívások alapjait képező tevékenységeket.
A Stratégia céljai:
- Lakosság, civil szervezetek által használt közösségi terek és zöldfelületek megújítása
- Közösségi együttműködések ösztönzése szervezetek, generációk, térségek között
- Kreativitás, alkotó tevékenységek ösztönzése és széles körű megismertetése
- Vállalkozások – lakosság-közszféra együttműködésének ösztönzése, kommunikációs felületek fejlesztése
A közösség-fejlesztési tevékenységeknél érvényesíteni kell az alábbi szempontokat:
- A társadalmi integrációhoz, illetve az esélyegyenlőséghez kapcsolódó projektek ösztönzése
- KolorCity koncepcióba illeszkedő – kreatív, újszerű megoldásokat, színes bemutatásokat, dizájnt érvényesítő projektek támogatása”
Milyen tervezett tevékenységeket jelent a Kolorcity városmárka?
Tervezett tevékenységek
- Lakosság, civil szervezetek által használt közösségi terek és zöldfelületek megújítása
- Központi agóra létrehozása Dísztér néven a Főtér egy részéből, amely helyet ad a kulturális eseményeknek, vásároknak, gasztronómiai és street art fesztiváloknak egyaránt
- Városközponti közösségi terek kreatív elemeket tartalmazó infrastrukturális fejlesztése, bővítése, eszközfejlesztése, mely terek hozzájárulnak a közösségi programok szervezéséhez
- Közösségi együttműködések ösztönzése szervezetek, generációk, térségek között
- Ipari hagyományok ápolása (bányász, vegyész), helyi identitástudatot erősítő rendezvények, konferenciák, ismeretterjesztő előadások, kiállítások szervezése
- sport, mozgás lehetőségének biztosítása minden korosztály számára
- generációk közötti együttműködés ösztönzése (pl. támogató szolgáltatások, múlt örökségével való szembenézés)
- hátrányos helyzetű fiatalok segítése korrepetálással
- környezettudatos szemléletformáló akciók szervezése, különösen a városi természetes környezet minőség fejlesztés és a biodiverzitás növelése érdekében
- helyi értékek közösségi alapú bemutatása (pl. városi társasjáték), helyi közösségek egyedi értékeinek kiállítása (pl. vasaló kiállítás, fafaragó kiállítás), illetve promóciója
- egészséges életmódot népszerűsítő rendezvények, akciók tartása

- Művészeti rendezvények, alkotó programok szervezése
- Kézműves, vegyész, robotikai, elektronikai, varró, famegmunkáló, egyéb oktató- és alkotó, ismeretterjesztő programok szervezése a lakosság széles körének
- Kiállítások, bemutatkozási lehetőségek helyi művészeti csoportoknak, street art jellegű programok szervezése, helyi írók-költők bemutatkozási lehetőségének megteremtése, városi értékek művészeti alapú bemutatása
- amatőr művészeti fesztiválok újraélesztése, fotó, néptánc fúvószenekari, jazz, színjátszó, film, gyermekrajz témákban
- Vállalkozások – lakosság-közszféra együttműködésének ösztönzése, kommunikációs felületek fejlesztése
- Informatikai fejlesztés és szervezés a helyi vállalkozások együttműködésének ösztönzésére, a vállalkozások, közszféra és a civil szervezetek közötti együttműködés kiépülésére, illetve a helyi munka lehetőségek jobb elérhetősége érdekében.
- A közösségi szereplők közötti program egyeztetések informatikai infrastruktúrájának létrehozása
- Helyi közösségek digitális kommunikációjának fejlesztése képzéssel, mentorálással kiegészítve
- Utcai hírportál (DiaPress) kialakítása program-ismertetésre, események beszámolóira, hirdetésre
- Helyi értékek (pl. szoborok, egyedi alkotások), jelentős vonzerők (pl. játszóterek) digitális és hagyományos (pl. kitáblázás) kommunikációja
- Lakossági kölcsönösségi programok informatikai hátterének fejlesztése és kommunikálása (helyi szolgáltatás, termék csere, szívesség bank)
- Lakossági közösségi célú innovációs kezdeményezések ösztönzése különösen a szolidáris gazdaság témakörben (pl. használt cikkek átadása)
Copyright © , All rights reserved.
Email cím:
innovib@innovib.hu
Honlap:
www.innovib.hu
Telefon:
06 70 386 1481